Page 62 - 1/2021 Slovenský RYBÁR
P. 62

INFOSERVIS

























































         TO BOL MÔJ UČITEĽ







         Lúčime sa s prof. RNDr. Karolom Henselom, CSc.




          Dňa 23. 9. 2020 nás vo veku                          nára chvíľa, keď som v roku 1978 ako nesmelý študent prvého ročníka
          80 rokov navždy opustil jeden                        zaklopal na dvere pracovne RNDr. Karola Hensela, CSc., na Moskov-
                                                               skej ulici, aby som sa prihlásil, že chcem študovať ichtyológiu. Prekva-
          z najvýznamnejších slovenských                       pene sa na mňa pozrel a povedal: „Vy ste ešte len prvák? Ako chcete
          zoológov, svetovo uznávaný ichtyológ                 študovať ichtyológiu, keď ešte nič neviete o biológii a zoológii?“ Úplne
                                                               som zdrevenel a stratil reč. Keď zbadal, čo to so mnou urobilo, zmenil
          a predovšetkým skvelý človek a učiteľ                počiatočný odmeraný tón na zhovievavý – usmial sa a povedal: „No
          – prof. RNDr. Karol Hensel, CSc.                     dobre teda, keď tak veľmi chcete, môžeme to skúsiť. Začať môžete na-
                                                               príklad akváriami, čo mám tu na chodbe. Nutne už potrebujú vyčistiť!“
                                                                  Moja kariéra na Prírodovedeckej fakulte sa teda začala čistením
                                                               akvárií. Až neskôr som pochopil, že to z jeho strany nebolo nič neko-
         Tak som ho (s)poznal                                  rektné, naopak, bola to skvelá skúška môjho odhodlania, vytrvalosti
         Každému z nás sa v živote prihodia veci, ktoré sa nám navždy vryjú do   a skutočného záujmu o biológiu, zoológiu či tajomný svet rýb. Naučila
         pamäti a nikdy na ne nezabudneme. Pri niektorých si nevieme vysvet-  ma nikdy sa nevzdávať, naučila ma nevrhať sa bezhlavo do veľkých pro-
         liť, prečo sme si zapamätali práve toto, a nie niečo iné, pri iných sa    jektov, ale začínať vždy od základov, pochopiť najskôr širšie súvislosti
         v priebehu času vynára jasný obraz, prečo je to tak. A mne sa teraz vy-  a až potom si trúfať na pokusy o dosiahnutie vyšších cieľov.

          62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67